Een derde van de totale omzet die in de drogisterijbranche wordt gerealiseerd, is afkomstig van de veertig grootste merken. L’Oréal blijkt net als in voorgaande jaren over de beste cijfers te beschikken en neemt de nummer 1-positie in. Op nummer 2 volgt Nivea, daarna volgen respectievelijk Gilette en Schwarzkopf en de top-5 wordt gecomplementeerd door Pampers. Dit blijkt uit de Merken Top 40 Drogisterij, die marktonderzoeksbureau IRI Nederland jaarlijks opstelt en exclusief publiceert in RetailTrends. Het volledige artikel is vanaf morgen te lezen in het februarinummer van RetailTrends.
De branche realiseerde in de meetperiode van week 41 in 2008 tot en met week 40 in 2009 een omzet van ruim drie miljard euro. De Merken Top 40 laat een aantal opvallende trends zien. Zo is de promotiedruk het afgelopen jaar fors toegenomen. “Dat heeft met name te zien bij ketens, die uitpakken met promoties als ‘vijf artikelen voor de prijs van drie’. De promotiedruk ligt nu op dertig procent, terwijl dat vorig jaar nog 27 procent was.”
Lees meer over de overige merken en trends in de Merken Top 40 Drogisterij 2010 in het februarinummer van RetailTrends. Wilt u een proefnummer aanvragen? Stuur dan een mail naar sales@retailtrends.nl.
L’Oréal nog steeds de grootste
Gepubliceerd op 4 februari 2010 om 00:00
Reacties 0