Britse mode-uitgaven lager door 'Primark'-effect

In Groot-Brittannië geven consumenten minder uit aan kleding en schoeisel als gevolg van het Primark-effect. De discountketen drukt met zijn zeer lage prijzen de totale uitgaven aan kleding en schoeisel, zo blijkt uit cijfers van het Office for National Statistics (ONS).

De lage prijsstrategieën van ketens als Primark en Matalan zorgen ervoor dat Britten de afgelopen tien jaar minder geld uitgeven aan kleding en schoeisel. De piek van deze bestedingen lag in 2004/2005, met 23,90 Britse pond per week per consument. Volgens de peilingen van ONS bedroegen de bestedingen aan kleding en schoeisel in 2008 per gezin 21,60 Britse pond per week.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!