Mannenmodeketen Setpoint sluit zijn winkel aan de Amsterdamse Kalverstraat. De retailer neemt het besluit omdat de winkelstraat niet de juiste klantengroep trekt, zo laat een woordvoerder weten.
Tegenvallende resultaten hebben niets met de beslissing te maken. De Kalverstraat trekt met name jongeren en toeristen, ‘en die sluiten niet aan bij onze doelgroep’, aldus de zegsman. “Zij willen snelle handel en dat verkopen wij niet. Daarnaast zijn de huurprijzen enorm hoog. Dit allemaal bij elkaar opgeteld, deed ons besluiten de winkel te sluiten.”
Setpoint sleutelt al een paar jaar aan zijn formule, meldt Textilia.nl. Zo ontwikkelde in 2006 reclamebureau Crossmarks nieuwe winkelcommunicatie en boog designbureau Opera zich een jaar later over een nieuwe winkelinrichting. “Een restyling gaat niet van de één op het andere moment. Daar gaat tijd over heen”, zegt de woordvoerder. Over de restyling zal binnen vier maanden meer bekend worden gemaakt.
Setpoint verlaat Kalverstraat
Gepubliceerd op 9 februari 2010 om 00:00
Reacties 0