De besloten webwinkel ShopVIP heeft in het eerste jaar in Nederland een omzet gerealiseerd van 2,5 miljoen euro. Directeur Bram Jan Streefland van de site, die voor belangstellenden alleen toegankelijk is na een persoonlijke uitnodiging van een reeds bestaand lid, kijkt ‘tevreden’ terug. “We zijn net een jaar bezig in deze snel ontwikkelende markt. We proberen ons te onderscheiden door de fabrikanten goed te bedienen en goede winkelervaring voor klanten.”
ShopVIP bond in korte tijd tienduizenden klanten aan zich, waarvan tachtig procent vrouw. De klanten schrijven zich in voor exclusieve 'end of season'-producten die tegen kortingen tot zeventig procent worden verkocht.
De winkelclub wil komende periode meer merken aan zich binden. “Het bouwen en onderhouden van relaties met de fabrikanten is van levensbelang. Zij bepalen immers wat er op de schappen komt te liggen”, aldus Streefland.
’s Werelds grootste speler in de markt van besloten webwinkels Vente Privée koerst af op een jaaromzet van een miljard euro.
Besloten webshop ShopVIP start ‘tevreden’
Gepubliceerd op 10 februari 2010 om 00:00
Reacties 0