Ouders kopen meestal bekende schoenenmerken voor hun kroost. Dat blijkt uit onderzoek van GfK Panelservices Benelux in opdracht van kindermodevakblad Bengels.
Vader en moeder kiezen vooral voor schoenmerken als Crocs (27 procent), Geox (26 procent) en Nike (36 procent). Nike is vooral bij ouders in het westen van Nederland in trek. Andere merken die het afgelopen jaar werden verkocht: Celtics (acht procent), Dutchy (zeven procent), Fugu (twee procent), Replay (zes procent), Yorik (twee procent) en Gaastra (zeven procent). De merken Celtics, Dutchy en Ecco vallen vooral in de smaak in het noorden.
De meeste kinderen (36 procent) krijgen drie keer per jaar nieuwe schoenen. Bijna twee derde (62 procent) van de ouders is bereid om meer dan dertig euro te betalen voor een paar kinderschoenen.
Bekende schoenenmerken in trek bij ouders
Gepubliceerd op 11 februari 2010 om 00:00
Reacties 0