Supermarktpersoneel kan vanaf deze week zijn klachten kwijt over onder meer salaris en werktijden op een online meldpunt van FNV Bondgenoten. Dit zegt bestuurder Arie van der Pijl in het Algemeen Dagblad. FNV opent dit digitale meldpunt om inzicht te krijgen in de arbeidsomstandigheden in supermarkten. Aanleiding hiertoe is het overleg tussen de vakbonden en werkgevers over een nieuwe cao.
Van der Pijl wil ervoor zorgen dat naleving van de cao het belangrijkste item is tijdens dit cao-overleg. Het afgelopen jaar kwamen er op het meldpunt 1500 klachten binnen van supermarktmedewerkers. Deze gingen met name over hun werktijden, onbetaald doorwerken en arbeidsuren. Van der Pijl is van mening dat werknemers te weinig worden ingeroosterd en vervolgens gekort worden op adv- of vakantie-uren. Of ze worden toch meer zaterdagen ingeroosterd dan afgesproken. Ook vindt hij dat te weinig medewerkers een vast contract krijgen.
FNV opent meldpunt supermarktpersoneel
Gepubliceerd op 15 februari 2010 om 00:00
Reacties 0