Omzetklappen voor elektronicaretail

Elektronicaretailers hebben het afgelopen jaar minder omzet behaald dan het jaar ervoor. De verkoop kreeg vooral een tik door de dalende prijzen van televisies, zo blijkt uit cijfers die marktonderzoeker GfK Retail and Technology dinsdag presenteerden.

Retailers wisten 5,7 procent meer tv’s te verkopen, maar doordat de prijzen van de apparaten met gemiddeld twintig procent daalden, zakte de omzet met vijftien procent tot 1,2 miljard euro. De gemiddelde prijs voor een platte televisie kwam in 2009 uit op 657 euro.

Televisies zijn wat betreft omzet goed voor ongeveer de helft van de markt voor consumentenelektronica in Nederland. Muziekspelers kregen ook een flinke klap te verduren. De omzet voor deze apparaten daalde met veertien procent. De verkoop van blu-rayspelers zat daarentegen in de lift.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!