Amazon heeft SnapTell overgenomen, een mobiele zoekmachine die producten herkent van snapshots. De mobiele telefoon ontwikkelt zich tot een shopmaatje, want met nieuwe diensten is het mogelijk producten en prijzen in de winkel te vergelijken. Alleen werken retailers nog niet mee.
Wie de ontwikkelingen in nieuwe media volgt, weet dat de vakbladen en -blogs zich soms laten meeslepen in hun enthousiasme voor nieuwe technologie en daarop gebaseerde gadgets. Een domein waarin nu veel gebeurt, is dat van mobiele telefonie in het algemeen en smartphones in het bijzonder.
Apple heeft de toon gezet met zijn iPhone, andere producenten lanceren vergelijkbare hoogwaardige modellen, Google promoot Android als standaard en ontwikkelaars komen met nieuwe software en services. Eén van de nieuwe mobiele telefoondiensten die vorig jaar veel aandacht kreeg, was het programma ShopSavvy.
Lees hierover meer in het februarinummer van RetailTrends. Een jaarabonnement op RetailTrends? Klik hier
U kunt een gratis proefnummer aanvragen via sales@retailtrends.nl
De opkomst van vergelijkmachines
Gepubliceerd op 18 februari 2010 om 00:00
Reacties 0