Het Italiaanse modemerk Pinko introduceert een virtueel toestel dat klanten een breed beeld moet geven van haar collectie. De zogenoemde Pinko Instore Stylist toont niet alleen beelden van de fashion show, het lookbook en de campagnebeelden van het merk. Het systeem biedt klanten ook de mogelijkheid talrijke kledingcombinaties te bekijken.
De instore stylist heeft een touchscreen waarmee bezoekers langs verschillende modestijlen kunnen navigeren. Maandelijks wordt er een groot aantal kledingcombinaties vanuit het hoofdkwartier doorgestuurd, samengesteld door gerenommeerde stylisten. “Er wordt tegenwoordig veel gekopieerd en de consument is volwassener geworden. De enige manier om je als merk te onderscheiden is door de inbreng van een styliste”, aldus ceo Pietra Negra.
De Pinko Instore Stylist is op dit moment in vijftig Pinko-winkels in Europa geïnstalleerd.
Pinko komt met virtuele instore stylist
Gepubliceerd op 18 februari 2010 om 00:00
Reacties 0