Flinke klappen voor auto- en motorbranche

De Nederlandse auto- en motorbranche heeft het in 2009 zwaar te verduren gehad. Door de recessie is de omzet met zeventien procent gedaald ten opzichte van 2008. Maar het dieptepunt is inmiddels achter de rug, zo meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

De omzetafname in beide branches begon zich in de tweede helft van 2008 af te tekenen en bereikte het dieptepunt in het tweede kwartaal van 2009 met een daling van bijna negentien procent.

De opbrengsten gingen in de laatste maanden van vorig jaar minder hard achteruit. In het vierde kwartaal lag de omzet elf procent lager dan een jaar eerder.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!