Augmented reality: nuttig voor retailers?

Retailers zijn continu op zoek naar nieuwe manieren om hun formule onder de aandacht te brengen. Daartoe zouden winkeliers de inzet van augmented reality kunnen overwegen. Wehkamp en Ace Juweliers namen vorig jaar het voortouw en lieten shoppend Nederland voor het eerst kennismaken met het medium.

Zo zette het online warenhuis het instrument afgelopen winter in om producten te promoten. Werd de paginagrote Wehkamp-advertentie in gratis dagblad Metro op een webcam gericht, dan verscheen er een 3D-animatie van een lcd-televisie op het scherm en ballonnen met daarin kortingspercentages. Ace Juweliers liet begin november 2009 een tool ontwikkelen waarmee consumenten met behulp van augmented reality thuis ringen konden passen.

Lees het vervolg in het aprilnummer van RetailTrends. Een jaarabonnement op RetailTrends? Klik hier. Vraag een gratis proefnummer aan via sales@retailtrends.nl.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!