Koffie viel lange tijd uit de gratie bij jongeren, maar door de komst van Senseo en Starbucks is daar verandering in gebracht. Mikkel Levelt, die als zesde generatie aan het roer staat van koffiebranderij en theehandel Simon Lévelt: “Koffie is hot. Het negatieve imago van vroeger, dat koffie ongezond zou zijn, is verdwenen.”
Koffie is weer hip en daar pikt Simon Lévelt een graantje van mee. Toch zitten in het assortiment maar twee varianten koffiepads. “Klanten die bij ons in de winkel komen zijn toch meer uit op specialiteiten, bonen, versgemalen en koffie voor andere zetsystemen.”
Simon Levelt bestaat sinds 1817 en heeft inmiddels meer dan veertig winkels in Nederland en België, grotendeels geleid door franchisenemers. “Zelfstandige ondernemers staan anders in de winkel dan personeel.”
RetailTrends had in haar novembereditie een interview met Mikkel Levelt. Klik hier voor abonnement op RetailTrends.
Simon Lévelt lift mee op succes koffie
Gepubliceerd op 1 april 2010 om 00:00
Reacties 0