De Duitse discounter Lidl zag zijn buitenlandse omzet in het boekjaar 2008/09 flink groeien. Niettemin krompen de verdiensten van de supermarktketen met een kwart, blijkt uit cijfers van de retailer.
Lidl realiseerde met zijn buitenlandse activiteiten een omzetgroei van 10,5 procent naar 30,8 miljard euro. Het internationale groeitempo ligt daarmee twee keer zo hoog als dat op de thuismarkt.
Het buitenlandse omzetcijfer is echter niet compleet. Zo ontbreken de resultaten van de keten in Frankrijk en Oostenrijk, twee van de grootste buitenlandse markten voor Lidl, vanwege boekhoudkundige redenen.
De ontwikkeling van het winstcijfer is minder florissant. De brutowinstmarge daalde van 15,8 naar 14,8 procent, terwijl het bedrijfsresultaat met 25 procent inzakte naar 682 miljoen euro.
Lidl boekt minder winst over de grens
Gepubliceerd op 1 april 2010 om 00:00
Reacties 0