Hans Gelauff, oud-directeur van winkelketen Bruna, slaat de weg van het zelfstandig ondernemerschap in. Met een adviesbureau voor verandermanagement richt hij zich op retail en franchise.
“Als observator heb ik geleerd om heel snel een analyse te maken. Ik ben gewend om het hele bedrijf in ogenschouw te nemen wanneer ik mij een beeld vorm”, vertelt Gelauff. “Daardoor zie ik heel snel wat er in een bedrijf aan de hand is en wat er in het plaatje ontbreekt.”
Het vermogen een bedrijf snel te doorgronden, is volgens Gelauff vaak de aanleiding dat mensen naar hem toekomen voor advies. “Ze vragen me: kan ik met jou van tijd tot tijd sparren over waar we staan en waar we heen willen met ons bedrijf?”
Gelauff heeft onder meer gewerkt in de branches boeken- en tijdschriften, drogisterij, consumentenelektronica, bouwmaterialen en sanitairartikelen. Op 27 mei is Gelauff spreker op de Nationale Dag van de brievenbusreclame.
Oud-directeur Bruna start retailadviesbureau
Gepubliceerd op 8 april 2010 om 00:00
Reacties 0