Moderetailers willen dat handelscentra als het Amsterdamse World Fashion Centre (WFC) stoppen met directe kledingverkoop aan consumenten. Branchevereniging CBW Mitex spreekt van broodroof en roept op tot een boycot van het WFC.
“Het loopt volledig uit de klauwen”, vindt CBW Mitex-woordvoerder Paul te Grotenhuis. Het WFC doet komend weekend kleding van topmerken als Armani, Diesel, D&G en Replay voor een habbekrats van de hand. Om de Fashion Days aan te kondigen is de afgelopen dagen grootschalig geadverteerd in landelijke media. “Het ging om beperkte maten en aantallen en er was slechts een selecte groep mensen welkom. Maar nu worden consumenten in Veronica Magazine met een oplage van 900 duizend stuks gevraagd vooral te komen. Zo ontstaat een grootschalig evenement met dikke stapels overtollige voorwaarden. Schandalig!”
Het WFC noemt de reactie overtrokken. Directeur Denekamp rekent op 12.500 bezoekers die van tevoren een pasje hebben moeten kopen. Het WFC geeft wel toe dat de advertentie in Veronica Magazine niet zo handig is. “Die wekt een verkeerde indruk.”
Kledingretail voelt zich bestolen
Gepubliceerd op 8 april 2010 om 00:00
Reacties 0