De Nederlandse retailer Jos Simons heeft op het retailcongres ‘What’s going on in Retailing?! een award ontvangen voor zijn opvallende retailprestaties in binnen- en buitenland gedurende de afgelopen 35 jaar. Simons was eind 2009 ceo van de Turkse supermarktketen BIM. In een periode van negen jaar is hij erin geslaagd om het aantal winkels uit te breiden van 620 naar 2650. Hiermee is BIM de grootste retailer van Turkije geworden. Simons werkte eerder onde rmeer voor Aldi, VendexKBB, SRV en HEMA.
Jos Simons ontving de “What’s going on in Retailing?!” Award afgelopen dinsdag uit handen van de Turkse Ambassadeur Uður Doðan. Deze nieuwe retailprijs wordt jaarlijks uitgereikt aan een Nederlandse retailer met een lange en succesvolle loopbaan, met een drive voor innovatie en met uitzonderlijke prestaties in zijn of haar vakgebied.
Enkele citaten uit het jury rapport:
“Jos Simons heeft een nieuw organisatiemodel bij BIM geïntroduceerd. De basis van dit model is decentralisatie. Alleen inkoop en financiën zijn gecentraliseerd op het hoofdkantoor. Maar alle andere activiteiten, waaronder de expansie van nieuwe winkels, wordt door de regiodirectie geïnitieerd.”
“De persoonlijke stijl van leidinggeven speelde een belangrijke rol in de snelle groei van BIM. Zijn typisch Nederlandse leiderschapsstijl is gebaseerd op respect voor de cultuur en de religie van de Turken. Simons spreekt zelf Turks, maar belangrijker is dat hij zich niet gedraagt als een superieure werkgever, maar temidden van zijn mensen staat.”
Jos Simons ontvangt award voor retailprestaties
Gepubliceerd op 14 april 2010 om 00:00
Reacties 0