LVMH ziet omzet flink stijgen

De Franse producent van luxegoederen LVMH heeft haar omzet het eerste kwartaal van 2010 met elf procent zien stijgen. Dat meldt Fashion United dinsdag. Met name door de aangetrokken vraag naar luxegoederen in Europa en de Verenigde Staten nam de omzet dit kwartaal flink toe.

Klanten hebben in het eerste kwartaal 4,47 miljard euro neergeteld voor luxegoederen. Een jaar eerder was dit nog 4,02 miljard. Tien procent van de omzet is te danken aan de verkoop van mode en lederwaren, twaalf procent aan parfums en cosmetica, twintig procent aan wijnen en andere drank en 34 procent aan horloges en juwelen.

LVMH sloot onlangs een deal met het Egyptische Orascom om twee resort in het Midden-Oosten te bouwen. Het bedrijf vindt het openen van een hotel ‘een natuurlijk extensie van aanbieders in luxe’. De hotels, bestaande uit privé-villa’s van minimaal vijfhonderd vierkante meter, krijgen Louis Vuitton- en Dior-winkels evenals een Givenchy-spa. LVMH gaat de hotels managen en krijgt een percentage van de omzet.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!