Warenhuis V&D gaat het boekenassortiment van zijn webwinkel de komende tijd fors uitbreiden. V&D is hiervoor een samenwerking overeen gekomen met het Centraal Boekhuis. Zij zullen de boeken op voorraad houden en naar webshoppende klanten versturen. Dit laat ceo Mark McKeon weten in een interview in het aprilnummer van RetailTrends.
Volgens McKeon stelt de overeengekomen deal V&D in staat om aan longtail-retailing te doen, zonder logistieke rompslomp en tegen lage kosten. V&D verkoopt op soortgelijke wijze consumentenelektronica in samenwerking met Impact Retail, moederconcern van de formules It's en Modern.nl. Ook deze producten liggen niet in de fysieke vestigingen van het warenhuis en ook niet op voorraad, maar staan wel in de online-catalogus.
De ceo liet afgelopen november weten dat de online-omzet van V&D die van het grootste fysieke warenhuis dit jaar moet kunnen benaderen. Het is de bedoeling dat de webwinkel vanaf 2014 jaarlijks 100 miljoen euro omzet in het laatje brengen.
In het interview gaat McKeon verder in op de ombouw van alle 62 V&D vestigingen en de toekomstplannen van het warenhuis.
Lees voor het gehele interview het aprilnummer van RetailTrends.
Klik hier voor de aanvraag van een proefnumer. Abonnee worden? Klik dan hier.
V&D breidt online boekenassortiment uit
Gepubliceerd op 15 april 2010 om 00:00
Reacties 0