Winkelketen Primera zag haar omzet in het eerste kwartaal van 2010 met twee procent stijgen. Ook het klantenaantal en de gemiddelde besteding namen toe met ongeveer één procent. Dat meldt de keten in een persbericht.
De omzetgroei werd voornamelijk veroorzaakt door de verkoop van cartridges, boeken en cadeaukaarten. Ook de zogenoemde ‘afhaalacties’ hebben Primera het eerste kwartaal extra klanten gebracht. Hierbij bieden fabrikanten een product tegen een aantrekkelijke prijs aan en worden consumenten gestimuleerd dit bij de Primera winkels af te halen.
Primera heeft voor 2010, net als in voorgaande jaren, vier speerassortimenten benoemd. “De speerassortimenten zijn wenskaarten, kantoorartikelen, tickets en cadeaukaarten. Met extra aandacht voor deze assortimenten beogen wij meer klanten aan ons te binden”, aldus Primera in het persbericht. Tenslotte beoordeelt de winkelketen momenteel of het een langdurige samenwerking met Postcode Loterij aangaat.
Primera ziet omzet groeien
Gepubliceerd op 15 april 2010 om 00:00
Reacties 0