'De Groenste Winkel' geeft kleinhandel injectie

Vijf grote groothandelsbedrijven in groente en fruit ontwikkelen een nieuwe formule voor speciaalzaken. De nieuwe formule zal ‘De Groenste Winkel’ heten en moet onderscheidend zijn op het gebied van kwaliteitsbeleid en benadering van afnemers, zo meldt het Agrarisch Dagblad.

Deelnemende bedrijven in de groothandel en detailhandel moeten voldoen aan een erkenningsregeling. Op die manier zijn samenwerkingsafspraken af te dwingen. Daarnaast staat het vakmanschap van de groenteman in het concept centraal. Ook zou de formule gaan draaien om een breed assortiment Nederlands en importproduct.

Volgens Dick Meulblok, voorzitter van de koepel voor groentespeciaalzaken ADN, is het initiatief belangrijk, gezien het teruglopende marktaandeel van de groenteboer. “Als de kleinhandel een probleem heeft, is dat ook een probleem voor de groothandel. Er zijn verschillende initiatieven, maar de groothandelaren nemen nu het voortouw om de kleinhandel een injectie te geven”, aldus Meulblok.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!