Vijf grote groothandelsbedrijven in groente en fruit ontwikkelen een nieuwe formule voor speciaalzaken. De nieuwe formule zal ‘De Groenste Winkel’ heten en moet onderscheidend zijn op het gebied van kwaliteitsbeleid en benadering van afnemers, zo meldt het Agrarisch Dagblad.
Deelnemende bedrijven in de groothandel en detailhandel moeten voldoen aan een erkenningsregeling. Op die manier zijn samenwerkingsafspraken af te dwingen. Daarnaast staat het vakmanschap van de groenteman in het concept centraal. Ook zou de formule gaan draaien om een breed assortiment Nederlands en importproduct.
Volgens Dick Meulblok, voorzitter van de koepel voor groentespeciaalzaken ADN, is het initiatief belangrijk, gezien het teruglopende marktaandeel van de groenteboer. “Als de kleinhandel een probleem heeft, is dat ook een probleem voor de groothandel. Er zijn verschillende initiatieven, maar de groothandelaren nemen nu het voortouw om de kleinhandel een injectie te geven”, aldus Meulblok.
'De Groenste Winkel' geeft kleinhandel injectie
Gepubliceerd op 18 april 2010 om 00:00
Reacties 0