Non food levert V&D weer wat op

Warenhuisketen V&D heeft voor het eerst in tien jaar weer winst gehaald met de verkoop van het non foodassortiment. Dat heeft bestuursvoorzitter Mark McKeon gezegd. Eind dit jaar rekent de topman zelfs een nettowinst te realiseren, zo meldt het FD woensdag.

De keten leunde jaren op het succes van de La Place Restaurants. Moederconcern Maxeda zal extra verheugd zijn met deze ontwikkeling van zijn formule, omdat die te koop staat. “Voor de aankoop hebben zich meer kandidaten gemeld dan ik had verwacht”, aldus McKeon. De rij geïnteresseerden is gegroeid tot ‘tussen de tien en twintig’: financiële en strategische partijen uit binnen- en buitenland.

De markt trekt weer aan. “Bovendien doet V&D het beter dan de markt”, stelt de voorman. “De eerste drie maanden ging de omzet ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar met 7,2 procent omhoog.” De omzet in kleding, ruim de helft van het totaal, steeg in maart zelfs met een derde. De totale kledingmarkt groeide met dertien procent.

Andere productgroepen geven een wisselend beeld. Zo lag de groei van de verkoop van etenswaren twee procent hoger dan de markt. De markt voor cd’s en dvd’s daalt jaarlijks vijftien procent, tegenover vijf procent bij V&D. De verkoop van games is stabiel, terwijl het segment kantoorartikelen, speelgoed en parfurmerie weer sterk groeit.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!