Kledingmerken sjoemelen met maat

Verschillende bekende kledingmerken sjoemelen regelmatig met kledingmaten. Dat blijkt uit een onderzoek van Sizemic. Consumenten worden misleid door kleding met een kleiner maatje te labelen dan feitelijk het geval is. Zo zou de klant zich slanker voelen, wat verkoopcijfers stimuleert.

Meerdere modemerken, waaronder Topshop en Gap, zouden door de mand zijn gevallen. Ook bij het merk Marks & Spencer zou er met labels worden geknoeid. Volgens het onderzoek worden de gegevens op het label bovendien niet alleen gekozen op hun flatterende vermogen, maar wordt er ook bij het labelen ook rekening gehouden met de wensen en verwachtingen van verschillende doelgroepen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!