Klant krijgt zeggenschap bij Coop

Coop-klanten krijgen zeggenschap binnen de beleidsvoering van de supermarktketen. Ze praten actief mee over de winkels en de organisatie, aldus commercieel directeur Gerard Koning van Coop. 

Om deze uitspraak kracht bij te zetten lanceert Coop Supermarkten een nieuwe campagne met het motto: 'Bij Coop supermarkten bent u de baas'. "Wij passen dit in de hele communicatiestrategie en winkelinrichting toe", zegt Koning. 

Via een zogenaamde clubcard, worden de klanten automatisch lid van de coöperatie, waardoor de consument direct zeggenschap krijgt binnen de organisatie. Binnen de keten zijn klanten verenigd in klantenpanels. Uit deze panels hebben enkele afgevaardigden zitting in de ledenraad, welke rechtstreeks communiceert met het coöperatiebestuur. "De zin 'de klant is de baas  gaat vrijwel letterlijk op", aldus Koning. "De klanten zijn onze aandeelhouders." Klanten kunnen hun mening ook verkondigen in de daarvoor gestarrte internetonderzoeken- en fora.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!