Bike Totaal ontgroeit retailondersteunend karakter
Gepubliceerd op 4 mei 2005 om 00:00
Bike Totaal, een tien jaar geleden opgerichte retailorganisatie die ondernemers in de tweewielerbranche ondersteunt, telt inmiddels 175 leden. Aanvankelijk was de organisatie bedoeld om puur retailondersteuning te geven, inmiddels maken de leden ook veel gebruik van automatisering, advies en managementinformatie van Bike Totaal. `Op basis van onze managementinformatie kunnen ze bijvoorbeeld veel strakker collectioneren`, aldus directeur Gertjo Janssen. `We geven onze leden een collectioneringsadvies, waarbij aangeduid wordt hoeveel procent fietsen ze per segment verkopen, op welk moment en hoeveel vierkante meters ze daarvoor ingericht hebben en wat het lokale potentieel is. Op dit soort informatie kan een ondernemer prima zijn beleid afstemmen.` Janssen wijst in die zin ook op de inkoopstrategie van ondernemers. Er is eind 2004 veel behoudender ingekocht, terwijl de verkoopomzet met 5% is toegenomen. Bike Totaal mikt nog altijd op het midden- en hogere segment. Raleigh is een prima product voor het middensegment. Op den duur moet met Raleigh een marktaandeel van 15% behaald worden. De focus in de toekomst ligt op een betere samenwerking tussen de contractleveranciers en Bike Totaal.
Reacties 0