Bestedingen kleinbrood zijn in 2004 voor het eerst gedaald

Het grootste deel van het kleinbrood in Nederland (73,9%) kocht de Nederlandse consument in 2004 bij de supermarkt. Slechts 17,6% werd via de ambachtelijk bakker aan de man gebracht. Bij totaal brood lagen deze percentages vorig jaar op 19,3 voor de bakker en 72,8 voor de supermarkt.Tot 2004 werd er telkens meer kleinbrood verkocht, vorig jaar was er voor het eerst sprake van een daling. Witte zachte broodjes en de groep bruine, tarwe en volkoren broodjes liepen in volume terug. Alleen de witte harde broodjes en croissants stegen in formule. Voorgebakken kleinbrood wist in 2004 een volumestijging van 5% te behalen ten opzichte van 2003. Binnen het totaal kleinbrood nam het aandeel van voorgebakken brood op basis van volume toe tot 23%, tegen 22% in 2003.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!