Schoenenfabrikanten richten zich op tweens

De schoenenbranche begint steeds meer in te spelen op `tweens`, meisjes tussen de 10 en 15 jaar oud. Tweens zijn nog vrij jong maar ze willen hetzelfde als meisjes van twintig jaar. `Opvallend bij de meidentweens is dat zij wel hele modische en leuke artikelen verwachten, maar het mag ook weer niet te uitgesproken zijn. Aan de ene kant willen ze dus een eigen stijl hebben, maar het moet ook leuk gevonden worden door de groep`, aldus marketingmanager Marijke Gillisse van JitMar Design. De tween-doelgroep voelt zich niet meer thuis in de kinderwinkel, omdat ze zich deels volwassen voelen. Daarnaast vonden de meisjes een groot deel van het kinderaanbod niet trendy genoeg. JitMar heeft nu voor deze doelgroep de nieuwe lijn Total Chaos Company (TCC) opgezet die in herfst 2005 geintroduceerd wordt. Ook schoenenleverancier Ronald van Alphen richt zich sinds kort met het merk Micio, dat inmiddels veranderd is in Sipin Soda, op tweens. Het Franse modemerk Morgan komt deze zomer met een tweens-lijn, terwijl Mexx het label XX by Mexx speciaal voor tweens opzette. De schoenenmarkt richt zich met name op tweenmeiden. Tweenjongens zijn lastiger te bespelen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!