Social media: geen modegril

Consument en retailer worden steeds vaker op het web gespot. Een instrument voor retailers om klanten online te vinden en te binden is de inzet van social media als Hyves, Twitter, Facebook, YouTube en LinkedIn. Hoe gaan consumenten met deze communitysites om en wat doen retailers ermee?

Het is overduidelijk: consumenten spenderen veel tijd op sociale online netwerken. Zo brengen Nederlanders volgens onderzoeksbureau Multiscope, dat ruim veertienduizend leden van een consumentenpanel ondervroeg, maandelijks gezamenlijk bijna 14,5 miljoen uur door op videosite YouTube. Hyves is met 13,9 miljoen uur de tweede tijdsbesteding onder de sociale online media.

Lees in het meinummer van RetailTrends meer onderzoekscijfers en een toelichting op wat retailers met het medium doen. Een jaarabonnement op RetailTrends? Klik hier. U kunt een gratis proefnummer aanvragen via sales@retailtrends.nl

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!