Congres VEDIS in teken van clicks en bricks
Gepubliceerd op 7 mei 2010 om 00:00
Het onderwerp wordt van diverse kanten belicht door mensen uit de praktijk. Zo spreekt Pieter Zwart, oprichter van Coolblue, over de interactie tussen clicks en bricks, de functionaliteiten en de implementatiekeuze. Coolblue startte met een webshop en heeft er nu fysieke winkels bij.
Later op de middag worden er vier verschillende parallelsessies gegeven. De eerste gaat over hoe succesvol het is om vergelijkingssites in te zetten en wordt geleid door Patrick van Buuren van Kieskeurig. Nummer twee gaat over The Word of Mouth. Willem Sodderland van Buzzer beantwoordt de vraag hoe je sociale netwerken op een commerciële manier voor je kunt laten werken.
De derde sessie wordt geleid door Herwin van den berg van BST-Company en gaat over wat een merk als Heineken kan doen met alle online mogelijkheden. De laatste sessie gaat over SEPA en de kansen en bedreigingen ervan voor webwinkels. De diversiteit van betaalmethoden groeit met de dag, velen zijn er echter landspecifiek. Binnen Europa zal de introductie van de Single Euro Payment Area (SEPA) er de komende jaren waarschijnlijk voor zorgen dat er meer eenduidigheid gaat bestaan. Paul Koetsier van Capgemini gaat dieper in op deze materie.
Aan het einde van de middag volgt een vraaggesprek met Rob Benjamens en Bert Keizer, vice president retail bij Capgemini, over het laatste Trendrapport. Daarna een case over Het meisje van de slijterij. Petra de Boevere, eigenaar van slijterij en wijnhandel de Vuurtoren te Breskens en meestervinoloog, bio-ondernemer, columniste, blogger en spreker social media. Zij geeft antwoord op de vraag hoe ondernemers social media succesvol in kunnen zetten.
Kijk voor meer informatie op vedis.org.
Reacties 0