Populariteit Moederdag tanende

Moederdag is minder in trek. Q&A Research & Consultancy stelt dat minder mensen behoefte hebben hun moeder in het zonnetje te zetten. In 2006 deed nog 72 procent van de ondervraagden aan Moederdag, dit jaar was dat nog 65 procent.

Nederlanders gaven gemiddeld 33 euro uit, aan gemiddeld 1,8 cadeaus voor moeder, schoonmoeder en/of partner. Dat is drie euro minder dan vorig jaar.

De wensen van moeders zijn bescheiden, blijkt uit onderzoek van Peil.nl, het bureau van Maurice de Hond. Een zelfgemaakt cadeautje is het meest in trek (64 procent), 22 procent wil niks omdat Moederdag commerciële onzin is. En 69 procent vindt een cadeautje onder een tientje genoeg.

Bloemen, een zelfgemaakte kaart, chocolade of een geurtje worden het vaakst genoemd als gewenst presentje. Moeders worden niet blij van drank of een huishoudelijk/elektronisch apparaat, aldus Peil.nl.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!