'Webshopper VS meer tevreden dan ooit’

De Amerikaanse consument is nog nooit zo tevreden geweest over zijn ervaringen met grote webwinkels. Dit blijkt uit de jaarlijkse Online Retail Satisfaction Index. Deze kwam dit jaar uit op 78 op een maximum van 100 punten. Vorig jaar stond de score op 73 punten. Hierbij kwam Netflix als best gewaardeerde webshop naar voren. 

Deze lijst heeft ForeSee Results de afgelopen week gepubliceerd. In dit rapport legt het bedrijf de klanttevredenheid van Amerika's honderd grootste online retailers onder de loep. Hierbij is de Top 500 Guide 2010 van Internet Retail als bron gebruikt om het honderdtal te bepalen. 

Larry Freed, ceo van ForeSee, denkt dat de recessie ervoor heeft gezorgd dat online retailers harder voor hun klanten zijn gaan lopen. "Omdat zo veel van de financiële ellende buiten hun controle lag, zijn bedrijven zich gaan richten op zaken waarin nog echte verbetering mogelijk was. Daar plukken ze nu de vruchten van. Klanttevredenheid is geen bijproduct van een gezonde economie. Integendeel: een gezonde economie is een gevolg van tevreden klanten."

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!