‘E-mailmarketing vervangt folder niet’

Reclame via mail zal het niet winnen van de traditionele huis-aan-huisfolder. Dat zegt 76 procent van de vijfhonderd ondervraagde retailers die reageerden op een enquête van Tripolis. Als belangrijkste reden geven ze de attentiewaarde van een tastbare mailing, terwijl e-mailmarketing vaak wordt ervaren als spam.

Andere argumenten zijn effectiviteit, bereik, de hoge opbrengst en aanvullend bereik onder de oudere doelgroep die met e-mailmarketing niet wordt bereikt.

Verder blijkt uit het onderzoek dat 38 procent van de retailers nog geen e-mailnieuws brieven naar klanten stuurt. Van de bedrijven die dit wel doen, verstuurt 24 procent deze gepersonaliseerd op naam.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!