Unilever heeft miljard nieuwe klanten in vizier

Unilever verwacht de komende tien jaar een miljard nieuwe consumenten in de armen te kunnen sluiten. Het was- en voedingsmiddelenconcern mikt daarbij op opkomende markten zoals Azië en Afrika. Dat zei vice-president ‘opkomende markten’ Arijit Ghose van Unilever dinsdag in de Financiële Telegraaf.

Momenteel trekt de Brits-Nederlandse multinational vijftig procent van de omzet uit Azië, Afrika, Latijns-Amerika en Oost-Europa, oftewel twintig miljard euro.

Dat is procentueel gezien meer dan de concurrentie, maar het moet snel groeien. De concurrentie van internationale en lokale spelers is groot. Procter & Gamble haalt met dertig procent van zijn omzet al net zoveel als Unilever uit deze regio’s. Nestlé is met 35 procent van een omzet van zeventig miljard euro al groter in de opkomende markten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!