Jumbo heeft de omzet van zijn eerste tien omgebouwde Super de Boer-filialen weten te verdubbelen. In een interview met Z24 laat Jumbo-bestuurslid Colette Cloosterman weten tevreden te zijn. “We hadden wel gerekend op meer dan 25 procent omzet, maar dit overtreft de verwachtingen.”
Volgens het bestuurlid is dit geen tijdelijk succes. "Het zou heel goed kunnen dat we op dit niveau blijven zitten. De omzetten die je in het begin draait, zijn ook de omzetten waar je normaal op uit moet komen”, aldus Cloosterman. “Je ziet altijd dat als je ergens een nieuwe supermarkt opent er na de start een kleine dip komt, maar dat het daarna weer terugveert naar het openingsniveau."
Een van de succesfactoren is een goede communicatie, zo meent het bestuurslid. “We laten de klanten duidelijk weten wat ze kunnen verwachten van de nieuwe Jumbo. Bijvoorbeeld dat we gemiddeld zeven procent goedkoper zijn dan Albert Heijn”, aldus Cloosterman. Albert Heijn heeft ondertussen de aanval te geopend op nog om te bouwen Super de Boer-winkels.
Lees ook: AH mikt in concurrentiestrijd op Jumbo
Omzetverdubbeling voor omgebouwde SdB-winkels
Gepubliceerd op 12 mei 2010 om 00:00
Reacties 0