‘Kledinglabel jaagt prijzen omhoog’

Retailers zijn bang dat een kledinglabel dat Europa wil invoeren de verkoopprijzen stuwt. Detailhandel Nederland roept de politiek dan ook op het made in-etiket, waardoor alle textielproducten van buiten de EU gemiddeld anderhalve euro hoger uit zouden vallen, van tafel te vegen.

“Voor een gemiddeld gezin betekent het nieuwe label een verhoging van de kledinguitgaven van ongeveer honderd euro per jaar”, aldus de koepel. Op veel kleding is de herkomst al vermeld, maar dat gebeurt vrijblijvend en wordt niet gecontroleerd. Het is de bedoeling dat de informatie op het nieuwe label verplicht verifieerbaar wordt. Het Europees Parlement vindt dat nodig om de talloze kledingvervalsingen uit te bannen.

Detailhandel Nederland denkt dat de consument niks met de maatregel op schiet en dat het label leidt tot een bureaucratische nachtmerrie. “Op het label moest staan waar het kledingstuk in elkaar is gezet. Maar niet waar bijvoorbeeld de katoen is geplukt of waar deze katoen vervolgens is geweven. Wat heb je er dan aan?” 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!