Veel kritiek op prijsvergelijking AH-SdB
Gepubliceerd op 16 mei 2010 om 00:00
Volgens een Super de Boer-ondernemer uit Noord-Holland laat de actie zien dat er iets mis is met de marktleider. “Dat ze een uitstervende formule gebruiken in plaats van een concurrent die kan terugmeppen, zegt veel over het geloof in eigen kunnen van Albert Heijn”, meent deze ondernemer. “AH is bang voor de toekomst.”
Een Utrechtse C1000-ondernemer stelt dat de consument dit niet zal waarderen. Een Coop-ondernemer uit Flevoland noemt de actie ‘onvriendelijk’. Een Drenthse Coop-ondernemer noemt het ‘onterecht’. "Er zijn lokaal verschillen. Het is te simpel om alle bedrijven over één kam te scheren. Als je wil vergelijken, wees dan ook mans genoeg om die zaken te vergelijken waarin je duurder of slechter bent."
Panelleden die voor Albert Heijn werkzaam zijn noemen de vergelijkingen een ‘goede strategie’ en ‘prima’.
Reacties 0