'Gebrek aan luxe chocolademerken in reguliere winkels'

Chocoladefabrikant Eden Chocolates wil met het merk Senz luxe Belgische bonbons toegankelijker maken. Dat laat de fabrikant in het Belgische dagblad De Standaard weten, zo meldt Distrifood. Volgens de fabrikant zijn er onderhandelingen met onder andere Albert Heijn over de introductie van het merk in de schappen.

Albert Heijn doet op zijn beurt geen uitspraken over welke producten wel en niet in de schappen zullen komen. “Het merk Senz is ons bekend en wij spreken constant met leveranciers”, laat een woordvoerder van de marktleider weten. Senz is van plan zijn pralines ook in Duitse en Franse supermarkten te verkopen.

Directeur Wim Petermans wil verandering brengen in de besloten positie van de chocolade. “In alle windstreken kennen ze de grote Belgische chocolademerken. Maar die zijn meestal alleen in exclusieve winkels te koop. Geen enkel topmerk ligt, tegen een aanvaardbare prijs, in de warenhuizen”, aldus Petermans.

In België zullen de Senz-pralines voorlopig niet in de supermarkten liggen. “Op de buitenlandse markten is het makkelijker om verkoopsvolume te verzenlijken. In België is de concurrentie met de gevestigde chocoladewinkels heel groot”, stelt Petermans.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!