'Gebrek aan luxe chocolademerken in reguliere winkels'
Gepubliceerd op 19 mei 2010 om 00:00
Albert Heijn doet op zijn beurt geen uitspraken over welke producten wel en niet in de schappen zullen komen. “Het merk Senz is ons bekend en wij spreken constant met leveranciers”, laat een woordvoerder van de marktleider weten. Senz is van plan zijn pralines ook in Duitse en Franse supermarkten te verkopen.
Directeur Wim Petermans wil verandering brengen in de besloten positie van de chocolade. “In alle windstreken kennen ze de grote Belgische chocolademerken. Maar die zijn meestal alleen in exclusieve winkels te koop. Geen enkel topmerk ligt, tegen een aanvaardbare prijs, in de warenhuizen”, aldus Petermans.
In België zullen de Senz-pralines voorlopig niet in de supermarkten liggen. “Op de buitenlandse markten is het makkelijker om verkoopsvolume te verzenlijken. In België is de concurrentie met de gevestigde chocoladewinkels heel groot”, stelt Petermans.
Reacties 0