Succes voor campagne 'Klein bedrag, pinnen mag'

Nederlandse consumenten hebben het afgelopen jaar fors meer met de pinpas betaald. Hierdoor is het aantal contante betalingen voor het eerst aanzienlijk afgenomen, zo meldt Currence, de organisatie achter het pinnen, in haar jaarverslag over 2009.

Het pinnen steeg naar bijna twee miljard transacties of wel naar 38 procent van het zogeheten toonbankverkeer. Currence schrijft dat toe aan de campagne 'Klein bedrag? Pinnen mag!'. Er zijn circa 100 miljoen kleine bedragen, onder de 10 euro, meer gepind.

Deze 'kleine' betalingen maakten de helft van de groei uit, ondanks de omzetdaling van vijf procent in de detailhandel door de financiële crisis. Pinnen bespaart kosten in het betalingsverkeer en geeft retailers meer veiligheid.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!