Louis Vuitton opent winkel in de Bijenkorf
Gepubliceerd op 20 mei 2010 om 00:00
De Bijenkorf heeft de afgelopen flink wat nieuwe merken aan haar portfolio toegevoegd. Burberry, Viktor en Rolf en Sonia by Sonia Rykiel behoren tot het aanbod en vanaf komende herfst valt Louis Vuitton daar dus ook binnen.
De warenhuisketen legde vier jaar voor het eerst contact met Louis Vuitton, en vorig jaar was de overeenkomst rond. “We wilden de strategie van het warenhuis kennen en het duurde even voor we wisten hoe we hier als Louis Vuitton in pasten”, aldus Philippe Schauss, directeur van Louis Vuitton.
Het aanbod is volgens Schauss grotendeels hetzelfde als in de zaak in de PC Hooftstraat. Hij ziet de shop-in-shop in de Bijenkorf als een extra distributiekanaal. “De PC Hooftstraat is een elegante straat, helemaal gewijd aan luxe. Maar tegelijkertijd is het een bestemming waar je bewust naartoe moet gaan. De Bijenkorf ligt supercentraal, is erg zichtbaar en dat maakt luxe voor veel klanten toegankelijker.”
De Bijenkorf is niet bang dat de komst van Louis Vuitton en andere merken ten koste gaat van het eigen huismerk. “De Bijenkorf-huismerken zijn sterk", reageert directievoorzitter Jacob de Jonge. "In vierkante meters is Louis Vuitton maar een klein onderdeel van de totale Bijenkorf. Onze strategie is om te investeren in de uitbreiding van de huidige filialen. We gaan in Amsterdam, Utrecht en Den Haag groeien in vierkante meters.”
Reacties 0