Bol.com in tweedehands films en games
Gepubliceerd op 20 mei 2010 om 00:00
Kopers kunnen na een transactie de verkopers beoordelen. Dat oordeel komt op de site. Mochten consumenten ontevreden zijn, dan krijgen zij via de webwinkel hun geld terug.
Bol.com startte in 2007 al met het aanbod van gebruikte boeken. Inmiddels bieden ruim 200 duizend particulieren en professionele verkopers ruim twee miljoen boeken aan via de webwinkel. Sinds de start zijn er ruim 2,5 miljoen boeken van eigenaar gewisseld en zag de winkel het aanbod in titels verviervoudigen.
Met de introductie van tweedehands muziek, films en games wil bol.com de markt opschudden. Het gaat om artikelen als cd’s, vinyl, consolegames, dvd’s en Blu-ray’s.
Michel Schaeffer, marketingdirecteur bij bol.com: “Tot vandaag was de online tweedehands markt voor deze items beperkt tot advertentiesites en persoonlijke netwerken. Bol.com maakt tweedehands nu een onderdeel van de winkel en zorgt voor productinformatie, een goede zoekfunctionaliteit, betalingsgemak en een groot bereik.”
Bol.com verwacht met deze nieuwe stap het assortiment te doen groeien. Veel films, muziek en games die niet meer nieuw verkrijgbaar zijn, zullen nu tweedehands worden aangeboden. Binnen games kan bol.com ook het prijsvoordeel laten gelden. Schaeffer: “Een nieuwe game kost al snel tussen de vijftig en zestig euro. Na uitspelen is dat spel nog net zo nieuw en levert het naar verwachting tweedehands nog zeker dertig euro op. Hierdoor gamen zowel de koper als de verkoper voor de helft van het geld.”
Met de nieuwe stap volgt bol.com internationale spelers, zoals Amazon, maar ook Barnes & Nobles. Voor bol.com betekent het een flinke impuls voor de tweedehands markt. Voor het eind van het jaar wil de webgigant uitgroeien tot het grootste platform voor de aan- en verkoop van tweedehands muziek, films en games. Schaeffer: “Bol.com is de enige partij in Nederland die een compleet en geïntegreerd aanbod biedt, zowel nieuw als tweedehands.”
Reacties 0