Minister wil inzicht in belkosten

Minister van Economische zaken Maria van der Hoeven wil dat de consument beter inzicht krijgt in de kosten die telecombedrijven berekenen. De minister dwingt de belbedrijven om op één internetpagina aan te geven wat de kosten per abonnement en andere beldiensten zijn. Zij wil hiervoor een speciale website lanceren.

Van der Hoeven reageert hiermee op kritische vragen vanuit de Tweede Kamer over het tarievenbeleid van de diverse telecombedrijven. De Kamer heeft de minister gevraagd om het afrekenen per minuut te verbieden. Als iemand 65 seconden belt, wordt daar sinds kort 2 minuten voor in rekening gebracht. Van der Hoeven heeft de Kamer laten weten, dat zij dit verbod niet zal invoeren. Volgens de minister zijn er voor de consument diverse soorten abonnementen beschikbaar. Daaronder zijn ook nog steeds abonnementen waar wel tegen de daadwerkelijke beltijd wordt afgerekend.

Uit onderzoek van de Nederlandse Mededingingsautoriteit is niet gebleken, dat er door de telecombedrijven onderlinge afspraken zijn gemaakt over de tariefsberekening per minuut in plaats van per seconde.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!