Duurzaamheid steeds belangrijker voor retailers

Bedrijven en makers van consumentenproducten die niet kiezen voor maatschappelijk verantwoord ondernemen, gaan een onzekere toekomst tegemoet. Dat stelt accountants- en adviesorganisatie Ernst & Young in een rapport over de sector.

De duurzame manier van werken moet eerst bij de leiding gaan leven en kan vervolgens over de hele organisatie worden verspreid. Daarbij is eerlijkheid over zwakke punten van het bedrijf van groot belang, zo vindt Ernst & Young. "Duurzaamheid is geen keuze meer voor ondernemers, maar een eis. Het lijkt er echter op dat op dit moment slechts enkele spelers duurzaamheid succesvol in hun strategie weten te integreren. Bij de meeste bedrijven ligt de focus op een beperkt aantal initiatieven", aldus Harry Kleine van de adviesorganisatie.

Ook is het volgens Ernst & Young goed te weten dat een gedegen duurzaamheidstrategie zeker financieel voordeel kan opleveren. "Bedrijven die niet langer kunnen concurreren op prijs hebben nu de mogelijkheid om op duurzaam gebied het verschil te maken met de concurrentie. Goede voorbeelden zijn brouwer Gulpener en woonwarenhuis IKEA", aldus Dick de Waard van Ernst & Young.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!