Uit handen van Raymond Cloosterman, ceo van Rituals en winnaar van vorig jaar, heeft Roland Kahn de Retail Personality Award ontvangen. De prijs werd dinsdagmiddag uitgereikt op het Elsevier Retail Summit.
Kahn zei supertrots te zijn op het ontvangen van de prijs. “Ik ben 33 jaar zelfstandig retailer en dat betekent dat je iedere dag opnieuw moet vlammen. Het is fantastisch dat de prijs dit jaar naar de moderetail gaat, eigenlijk de ‘oude economie’. Hoewel ik zeker de kansen zie van internet en e-commerce, ben en blijf ik een winkelier in hart in nieren. Ik hou van de drukte in winkels en winkelstraten en van klanten. Er is niets mooiers dan die klant elke dag weer te verrassen en blij te maken. Daar doen we het voor.”
Het bedrijf van Kahn bestaat inmiddels uit Coolcat, Coolcat Junior, Wonder Woman en America Today. Deze modeformules zijn actief in Nederland, maar inmiddels ook in landen als België, Frankrijk en Italië. Voor Coolcat zijn er plannen uit te breiden naar het Midden-Oosten, zoals Dubai en Qatar. “Maar ik heb ook wel weer zin in een nieuwe uitdaging. Mochten we echter een nieuwe formule overnemen dan moet het wel een bedrijf zijn dat bij ons past. Het moet aansluiten op mijn visie en strategie. Ons bedrijf gaat echt over ondernemerschap, passie en er zijn voor die klant. Dat wil ik proeven en voelen in zo’n bedrijf.”
“In het juryrapport staat mooi beschreven dat ik erin slaag talent aan me te binden. Het is echter meer dan talent alleen, het gaat om toppers. Toppers zoals Theo Houtman, die America Today verder wilde brengen. En nu weer Steven de Raat die het stokje overneemt van Theo. Maar ook onze medewerkers in het magazijn en op de winkelvloer laten elke dag zien dat ze een stapje meer willen doen. Daar heb ik een groot respect voor. Ik ben er trots op met hen samen te werken.”
Cloosterman gaf aan het een grote eer te vinden de prijs uit te reiken aan Kahn: “Je bent een groot voorbeeld vanwege je ondernemerschap. Van niets heb je iets gemaakt en dat kan alleen als je je droom najaagt. In het Financieele Dagblad heb je gemeld dat je een hekel hebt aan de typering ‘een oude rot in het vak’ en omschrijf je jezelf als een tiener met veel ervaring. Dat is jouw kracht. Dat je je blijft verbazen als een kind en leeft met de energie van een kind.”
Naast het bronzen beeldje ontving Kahn de oorkonde en nog een extra cadeau van Cloosterman, een Rituals-pakket van de nieuwe Tao-lijn van zijn cosmeticaformule. “Van prijzen kun je niet leven en niet eten, maar je kunt er wel even van genieten. Onze nieuwe Tao-lijn staat voor de kunst van het relaxen en daarvan genieten. Met dit pakketje kun je daar vast in oefenen.”
Roland Kahn ‘supertrots’ op Retail Personality Award
Gepubliceerd op 2 juni 2010 om 00:00
Reacties 0