United Nude opent flagshipstore in New York

Schoenenmerk United Nude heeft in New York de deuren van een flagship store geopend in. Voor het merk, dat is opgericht door de Nederlander Rem D. Koolhaas en Galahad Clark, is de winkel een logische stap na de flagship stores in Amsterdam en Shanghai. Dat meldt Schoenvisie online.

De winkel is vlakbij The New Museum gevestigd en ontworpen door Koolhaas, die van huis uit architect is. Net als in Amsterdam is de zaak een zogenaamde ‘dark-shop’. De gehele winkel is donker, behalve op plaatsen waar de schoenen worden getoond. De ‘Wall of Light’ verlicht de muur met schoenen op verschillende manieren.

“United Nude groeit sterk in Azië en Europa”, aldus creatief directeur Koolhaas. “Het is nu nodig om de reset-knop in Noord-Amerika in te drukken en met ons merk te pronken op de coolst mogelijke manier. Door theatrale winkels te openen kunnen consumenten het merk United Nude optimaal ervaren."

Een ander opvallend item in de winkel is de 'Lo Res car'. Deze sculptuur, in het model van een Lamborghini Countach, is met 3D software in een lagere resolutie gescand, waardoor het ontwerp uit grotere vlakken bestaat. United Nude bracht eerder de Lo Res-schoen - van gegoten rubberen met lederen details - uit, die op dezelfde manier tot stand kwam.

United Nude wil op korte termijn ook een winkel in Guangzhou en flagship stores in Londen en Tokyo openen. Ook zal er deze zomer tijdens de World Expo in Shanghai een foto-expositie tentoon worden gesteld.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!