Wehkamp gaat huismerken versterken

Wehkamp streeft ernaar om de komende jaren de omzet met een derde te verhogen. Ondanks het afnemende consumentenvertrouwen blijft de e-commerce markt groeien en daarvan wil het online warenhuis profiteren. Ook ziet ceo Paul Nijhof nog kansen om het merkbeeld van Wehkamp, en diens eigen huismerken, verder aan te scherpen.

Nijhof meldde dit in een presentatie die hij gaf op het Elsevier Retail Summit dat afgelopen dinsdagmiddag plaatsvond in Wassenaar. Wehkamp zit momenteel in een fase waarin er meer conceptgericht wordt gewerkt, in plaats van productgericht. “Dat betekent dat de artikelen die we verkopen nog meer moeten aansluiten op de klantbeleving. We willen dat bereiken door een sterkere signatuur te hanteren voor onze eigen merken. Het resultaat hiervan zal binnenkort te zien zijn.”

Volgens de ceo, die mede-eigenaar is van Wehkamp, moet je als retailer blijven ontwikkelen. “Mijn motto is ‘als je denkt dat je er bent, ben je er geweest’. Dat geldt voor alle retail, of je nu alleen fysieke winkels hebt, alleen online actief bent of meerdere verkoopkanalen inzet. Met Wehkamp zijn we drie jaar geleden een richting ingegaan waarbij we met elkaar afspraken om nog relevanter te worden voor die klant. Inmiddels zijn we relevanter geworden, maar we willen dat ook blijven. Dat houdt in dat we moeten doorontwikkelen.”

Naast het verder aanscherpen van het merk Wehkamp, en diens huismerken, wil Nijhof nog meer inspelen op drie belangrijke trends in online retailing: social shopping, personal shopping en inspirational shopping. “We zijn al sterk in de rationele en technische aspecten van e-tailing. Maar onze klant verlangt meer dan dat. Zij willen inspiratie en emotie treffen op onze webshop. Daar moeten we ons nog meer bewust van zijn. Achter die pc of laptop zit immers een ‘mens’. Het klantcontact intenser maken en vergroten is dus van groot belang; ook in e-commerce.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!