Het Amerikaanse onderzoeksbureau PM Digital heeft vastgesteld dat het aantal consumenten dat op advertenties klikt op zoeksites snel aan het stijgen is. Consumenten die op zoek waren naar de nieuwe voorjaarsmode hebben 33 procent vaker op betaalde advertenties geklikt. Van die 33 procent kocht vervolgens 27 procent ook nog eens een artikel van het betreffende merk.
Het onderzoek liep van februari tot en met april. De dag waarop PM Digital de meeste ‘betaalde kliks’ vaststelde was President’s Day, op 15 februari. Er werd toen vooral gezocht naar vakantieartikelen. Op 25 maart werd dankzij Pasen de hoogste omzetscore behaald bij merken die een betaalde advertentie hadden op de site van een zoekmachine.
Het rapport geeft ook inzicht in de dagen waarop consumenten het liefst online shoppen en ‘betaalt zoeken’: op zondagen is de omzet en conversie het hoogst; op dinsdagen is het aantal geplaatste orders het hoogst en op maandag worden de meeste kliks op betaalde advertenties gerealiseerd. Het onderzoek is gebaseerd op data van klanten van PM Digital en data van zoekmachines Google, Yahoo en MSN.
Advertenties op zoeksites zorgen voor meer omzet
Gepubliceerd op 3 juni 2010 om 00:00
Reacties 0