Ton van Eijk is donderdag uitgeroepen tot Marketeer of the Year 2010. Van Eijk (58) is strategisch adviseur marketing, positionering en branding bij wehkamp.nl.
Van Eijk ontvangt de prijs omdat hij het afgelopen jaar op drie punten excellent gescoord heeft. Hij heeft laten zien dat er door marketing successen worden bereikt, is innovatief en geeft marketing zijn rechtvaardige plek in de boardroom.
De jury looft Van Eijk omdat hij durft te kiezen en niet is blijven steken in compromissen. "Je moet het maar durven: een andere distributie, doelgroep én assortiment. En dat binnen acht maanden tijd. Wehkamp.nl is het gevolg van goede herpositionering met uitstekende resultaten. Het gevolg van scherp marketinginzicht. Ton van Eijk heeft het merk echt opnieuw uitgevonden."
Van Eijk liet Boukje Bügel (40), commercieel directeur van NS Reizigers en Felix Tenniglo (48), managing partner Inshared, achter zich. De award is een initiatief van Nima, Platform Innovatie in Marketing (PIM) en het Tijdschrift voor Marketing en wordt mede mogelijk gemaakt door USG Capacity.
Ton van Eijk Marketeer of the Year 2010
Gepubliceerd op 4 juni 2010 om 00:00
Reacties 0