Consumenten gaan wereldwijd voor fairtrade

Eerlijke producten worden overal op de wereld steeds populairder. Dat blijkt uit cijfers van de Fairtrade Labelling Organizations International (FLO). De verkoop van fairtrade gecertificeerde producten is afgelopen jaar dan ook wereldwijd met vijftien procent gestegen.

Volgens FLO is de grootste groei genoteerd bij suiker en cacao-producten. Grote producenten zoals Cadbury, Nestlé en Ben & Jerry's lieten dit zien. In totaal gaven consumenten wereldwijd 3,4 miljard euro uit aan eerlijke producten. In Oost-Europa en Zuid-Afrika heeft de verkoop van fairtrade het voorbije jaar, opvallend genoeg, een exponentiële groei gekend.

De Fairtrade Labelling Organizations International (FLO) is de koepelorganisatie van het internationale Fairtrade keurmerk, in Nederland beter bekend als het Max Havelaar keurmerk.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!