De huis-aan-huis bezorgde folder blijft een belangrijk medium voor adverteerders. Dat blijkt uit de totaalrapportage van Thuis Binnen Bereik (TBB), het onderzoek naar het effect van brievenbusreclame. Daaruit blijkt dat consumenten het drukwerk waarderen, er veel tijd aan besteden en dat de respons zeer hoog is.
Volgens het onderzoek bezoekt 92 procent van de consumenten die een folder leest binnen drie maanden de desbetreffende winkel of webwinkel. Ook blijkt dat de folder en webshop elkaar versterken. Vrouwen gebruiken de twee in combinatie om informatie te verzamelen over aangeboden producten en marktonderzoek te doen.
Verspreider Interlanden, onderdeel van DHL Global Mail, speelt flexibel in op de positieve cijfers. "Bij geadresseerde postbezorging draait het om betrouwbaarheid en tijdigheid. Voor de verspreiding van ongeadresseerd drukwerk betekent het: tijdig bezorgen en zoveel mogelijk brievenbussen bereiken”, aldus directeur Derk Wynia.
De kwaliteit van de folders wordt steeds beter, zo blijkt uit de rapportage. De folder van de Lidl springt het meest in het oog; deze is gestegen tot de top-3 van meest gewaardeerde folders.
Reacties 0