Wakker Dier pakt C1000 aan

Stichting Wakker Dier heeft het gemunt op C1000. De supermarktketen zou het ‘vaakst vlees voor dumpprijzen hebben verkocht’. Wakker Dier maakt deze bevinding de komende tijd wereldkundig via 250 bijtende reclamespotjes op de radio, aldus de stichting.

De folders van de acht grote supermarkten werden de afgelopen twaalf weken onder de loep genomen door Wakker Dier, die controleerde op vleesacties voor dumpprijzen. Van het achttal Albert Heijn, C1000, Super de Boer, Plus, Jumbo, Dirk, Aldi en Lidl, stuntte C1000 het vaakst.

In totaal verkochten de acht supermarkten in de twaalf weken 132 keer vlees onder de gemiddelde prijs van kattenvoer (4,12 per kilo). C1000 was met veertig reclame-acties verantwoordelijk voor dertig procent van de kiloknallers. Plus en Jumbo staan op plaats twee met achttien acties. Kip was het grootste 'slachtoffer': 67 van de 132 reclames betroffen een aanbieding van kippenvlees.

In de spotjes, die onderdeel zijn van de kiloknallercampagne 'Vlees goedkoper dan kattenvoer', benadrukt Wakker Dier het dierenleed achter het goedkope vlees van de 'winnaar’.

In een reactie stelt C1000 het jammer te vinden op deze manier uit de bus te komen. “Alsof we het dierenwelzijn niet hoog in het vaandel hebben”, aldus een woordvoerster. “Bij aanbiedingen wordt geen concessie gedaan aan de kwaliteit van het vlees. En we houden de kosten laag, omdat we een eigen slagerij hebben. Vlees is een belangrijk onderdeel van de boodschappen. Het is daarom belangrijk dat we onze klanten op dat gebied een aanbieding kunnen doen.” C1000 vindt het nog te vroeg voor eventuele juridische stappen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!