Miljoenenclaim voor Lidl België

Lidl België kan binnenkort een claim van de Belgische consumentenorganisatie Test-Aankoop verwachten. Dit meldt Distrifood op haar site.

Eerder dit jaar verbood de Brusselse rechtbank de supermarktformule om in advertenties langer gebruik te maken van testresultaten van de consumentenbond. Hierbij werd het concern veroordeeld tot een dwangsom van vijfduizend euro per overtreding. 

Test-Aankoop is van mening dat Lidl sindsdien wederom meerdere keren de regels heeft overtreden. Het ziet er nu naar uit dat de formule waarschijnlijk miljoenen moet gaan betalen, omdat de resultaten worden gecommuniceerd in 294 Belgische filialen, honderdduizenden folders en andere advertenties. 

"Een organisatie als de onze wil en moet kost wat kost onafhankelijk blijven. Daarom verbieden wij uitdrukkelijk dat bedrijven onze testresultaten gebruiken in hun advertenties", aldus de consumentenbond. "Wij hebben meteen een deurwaarder op pad gestuurd om de nodige vaststellingen in de winkels én in de folders te doen. Het wordt een gepeperde rekening."

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!